datingadressen

Second Love Nieuws

Second Love en vreemdgaan. 
Volgens SGP-voorzitter Kees van der Staaij legt Second Love een bom onder relaties, met alle ravage van dien.
‘Waarom spreekt het kabinet zich hier niet tegen uit ?’, vraagt de SGP-voorzitter Kees van der Staaij. ‘De overheid hanteert op het gebied van huwelijk en gezin een dubbele moraal.’
Aldus een artikel uit de Volkskrant van zaterdag 22 juni 2013.
De laatste tijd verschijnen er regelmatig reclamespotjes op TV van Second Love, daarom dienen SGP-Jongeren vandaag bij de Reclame Code Commissie een klacht in tegen de reclame van Second Love.
‘De reclame is in strijd met basale normen die voor het functioneren van de samenleving van fundamenteel belang zijn’, aldus de politiek voorzitter van SGP-jongeren, Martin de Jong in een brief aan de commissie. ‘Reclame voor bedrog en overspel kunnen we niet hebben. Second Love stookt doelbewust in goede huwelijken, met alle gevolgen van dien.’
Op de website Second Love kunnen mensen met een relatie iemand vinden voor een affaire.
De klacht bij de Reclame Code Commissie lijkt een kansloze missie in een tijd waarin de eigen verantwoordelijkheid juist wordt gepropageerd.
De publiciteit en deining zal eerder het tegengestelde bereiken van wat de SGP beoogt, want Second Love is tegenwoordig niet de enige datingsite die is gespecialeerd in het z.g. ‘casual daten’, er is veel concurrentie.
Elke publiciteit, negatief of positief is dus mooi meegenomen.
Het ware beter geweest te onderzoeken of datgene wat Second Love belooft wel wordt waar gemaakt en er geen sprake is van bedrog, het is immers allang bekend dat sites zoals Second Love zoveel mogelijk willen verdienen aan betaalde services en er niet voor terug deinzen om gebruik te maken van fake profielen of fake reacties en berichtjes.

Hoewel de Reclame Code Commissie zich dan ongevoelig toonde voor de klacht van de SGP-jongeren, gaf SGP-leider Kees van der Staaij het nog niet op om te ageren tegen de reclamespotjes van Second Love.
Als het al niet mogelijk zou zijn om de reclamespotjes te verbieden,  dan zou volgens hem op zijn minst een regeltje moeten worden toegevoegd (als bijsluiter) “Let op! Vreemdgaan dupeert kinderen”.
Iets dergelijks is reeds verplicht op reclame’s zoals roken, alcohol of geld lenen, zo meent hij.
In het programma Pauw en Witteman van dinsdag 24 september lichtte hij deze zienswijze van de SGP nog eens toe, hierbij heftig van repliek gediend door advocaat Gerard Spong en seksuologe Goedele Liekens. Vooral de “bijsluiter” waar verwezen wordt naar het duperen van kinderen kon helemaal niet door de beugel, aldus Goedele.
Nu is vreemdgaan niets nieuws, niemand kijkt daar meer van op, het gebeurt al sinds Adam en Eva en kinderen worden er tegenwoordig niet warm of koud van.
Second Love maakt gebruik van de media en het internet, het bedrijf biedt een platform voor dit soort zaken. Maar in feite biedt iedere datingsite de faciliteiten voor vreemdgaan, zij het dat Second Love zich speciaal richt op getrouwden met een standvastige relatie, al zou je daar wat vraagtekens bij kunnen plaatsen, wanneer een getrouwde gaat zoeken op Second Love…
Second Love is geen datingblogje of vriendenclubje, maar evenals de meeste datingsites een bedrijf waar geld verdiend moet worden en wil je serieus verder gaan op de website, dan zit daar een prijskaartje aan verbonden.
Dus zou het Second Love sieren als zij als “bijsluiter” een regeltje met kleine lettertjes op hun reclameboodschap zouden toevoegen: “Let op! Vreemdgaan kost geld”
Wellicht zou Kees van der Staaij dan kunnen scoren met een reclamecampagne met als slogan  “de tweede köt maakt blut” om het niet al te vulgair te laten over komen.